Selamat Hari Ibu

assalamualaikum w.b.t bismillah...
seperti yang kite taw..ari ni merupakan ari ibu..

iaitu pade tarikh yang diingati oleh sume orang--10mei..


SELAMAT HARI IBU buat semua wanita2 yang bakal-sedang-telah bergelar ibu/u
mi/mak/mama/dan yang sewaktu dengannye..

pade sahabat2..

ana promote satu dua lagu yang ade kaitan ngan ibu2 ni..
iaitu Ke Makam Bonda-UNIC & Ku Pohon Restu-Mamat Exist(yang ni lagu raya)

lagu ni merupakan antara lagu yang saye suke..sungguh sayu lagunye...huhu

Ibu...
merupakan satu gelaran yang amat mulia bagi setiap insan..
orang slalu kate syurge tu di bawah tapak kaki ibu..

dan amat penting
bagi kite untuk mentaati ibu kite..
janganlah kite menjadi si tanggang yang derhaka kepada ibunye..
akibatnye..disumpah menjadi batu..sungguh menyedihkan dan menginsafkan...


dan juge seperti seorang insan di zaman baginda Nabi Muhammad S.A.W
sedang beliau solat..dan pada masa yang same ibunye datang ke rumah..

dan berkali2 ibunye memberi salam..namun tidak
berjawab..
perbuatan tersebut menyebabkan ibunye terasa hati..

dan disaat kematiannye..beliau mengalami sakaratul maut yang amat menyiksakan..
dan beliau tak boleh mengucapkan dua kalimah syahadah walaupun beliau seorang yang kuat beribadah!!!

ini disebabkan prbuatannye yang lalu terhadap ibunye..

dan dengan pertolongan Nabi..ibunye baru sanggup datang ke rumah beliau yang sedang menghadapi sakaratul maut..
selepas si ibu mengampunkannye..barulah dapat mengucapkan dua kalimah syahadah dan kembali kepada si Dia...

oleh itu..para saha
bat.. janganlah kite menderhakai/menyakiti/membuat ibu kite menangis dek kerana perbuatan kite yang mengguris hatinye dan membuat ibu kite terasa hati/terkilan dengan perbuatan kite terhadapnye..
even kite beribadah setiap malam..lengkap dengan tahajudnye..dhuhanye..tapi????
ingatkah kite dengan pengorbanannye ketika tempoh mengandungkan kite selama 9bulan 10hari??????
amat susah..terpaksa mengusung kite kemana saje..walau k
e tandas.. dan kepedihan mereka semasa melahirkan kite amat perit!!!
oleh itu..kite patut bersyukur dianugerahkan seorang ibu yang mulia lagi penyayang dan tiada siapa dapat menggantikannye..
sesungguhnye derhaka kepada ibu bapa akan mendapat balasan daripada Allah sama ada di dunia mahupun di akhirat kelak..
pesanan untuk sahabat2..pada sape2 yang akan pegi blaja nanti..tk kire lahh..
dalam or luar..ingat2lah kat parents kite ye!!rajin2lah call diorang..
mintak restu dan doa mereka..moga segala pembelajaran kite berjalan dengan lancar..
amin..

Renung2kanlah~~~

bismillahirrahmanirrahim~~~
Ya Allah, Kau ampunilah dosa kedua ibu bapa kami dan sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangiku dan menjagaku semasa kecilku..
amin~~~

dan buat arwah ibu saya..

Arpah bt Mohd Amin..

Semoga Allah mencucurkan rahmat ke atasmu dan diampunkan segala dosamu dan moga2 Allah tempatkanmu berada bersama mer
eka yang diredhaiNya..
amin...


Al-Fatihah~~~~


A Mother loves right from the start.

She holds her baby close to her heart.

The bond that grows will never falter.

Her love is so strong it will never alter.

A Mother gives never ending Love.
She never feels that she has given enough.
For you she will always do her best.
Constantly working, there's no time to rest.

A Mother is there when things go wrong.
A hug and a kiss to help us along.
Always there when we need her near.

Gently wipes our eyes when we shed a tear.

So on this day shower your Mother with Love.
Gifts and presents are nice but that is not enough.
Give your Mother a day to have some peace of mind.
Be gentle, be good, be helpful, be kind.

Happy Mothers Day.












13 coretan ikhlas oleh kamu:

amiR muJahiD said...

semoga Allah menempatkan roh ibumu dlm kalangan org2 yg beriman...
InsyaAllah...
jgn sdey2 ye Afiq...
ingat ape yg Cikgu Mariah cakap k...

Selamat Hari Ibu...

syara said...

err..wehh..ank yatim ea.
(kena buat baik kt k0)=>

hmm.amin ntk arwah mak k0.=>

syafiqq1991 said...

Dalam hidup ada cabaran yang kadang2 kita tak nak tempuhi.

Tapi itulah ujian Illahi.

Tekatkan jiwa dan hati.

Moga hidup kita lebih diberkati.

mr koje said...

Alfatihah..
bonda tercinta ratu hati selama-lamanya...
kuatkan semangat tabahkan hati...
moga dosanya diampunkan Allah...ameen...

m.shukri said...

trsentuh plk ak bce post ko kali nie...isyk2

sabarlah diatas dugaan yg ditempuhi...

~cik zue~ said...

tabah ye afiq!!
moga2 arwah ibu ko ditempatkan di kalangan hanba2Nya yg beriman..

p/s.. sorry2!! ak tak perasan award tu.. thnx!!

sajeedhani. said...

sabar afiq.

kitorang sahabt2 ko.
sentiase dengan ko.
:)

Annas Alias said...

bagus post ni. aku doakan mak ko dicucuri rahmat. aminnn. afiq, selalu r doakan mak ko. jd r anak yg soleh, wat saham utk mak bapak ko. idup elok2 tau...

chi_Ra said...

syahdunyer entry ni...
aminnn..harap2 arwah ibu mu di tempat org2 yg diredhai oleh Allah..

dilasolace said...

Semoga bonda kau yang dikasihi sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

ARYN said...

alfatihah buat arwah ibumu

kasih ibu tiada nilainya :)
sy masih punya ibu walaupun arwah ayah baru saja meninggal dunia.

kedua2 nya amat sy syangi :)

Afiq Fadhli said...

to all:

thanx to you..
moga diri ini diberi kekuatan olehNya..amin..

.kodok waraq. said...

sedeyh gile bace post ko kali niyh.
moge roh ibumu ditempatkan dalam kalangan org2 yg beriman.
aminn~~