happy?

Assalamualaikum
lame sudah aku tak menjenguk ke laman blog aku nih...
tengok kat dashboard...asyik2 orang yang same je yang update blog...
huh..jeles je..huhu

skang nih..dalam hidup aku..sume berjalan ngan lancar..alhamdulillah..
and now kat uia..kitorang sedang menghadapi exam mid semester 2...
seriously rase sekejap je..macam baru belajar 2-3 topik..da masuk exam..huhu
tapi...sejak dua menjak nih..aku memang perasan mase(time) skang berlalu dengan pantas...
kalo macam dulu..asyik pike bile la nak habis belajar nih...but skang..
laen pulak dah..sekejap nye dah habis belajar...huhu

overall untuk exam...english..ok la kot..even ade word2 yang memeningkan kepala aku...
chemistry..baru je buat kol 2 petang tadi...huhu
ok gak kot...alhamdulillah la setakat nih sume subjek boleh buat...
kalo nak compared kan time kat skolah dulu...aku lebih faham kimia kat uia nih...
betullah orang kate..kalo nak berjaya tuh kene usaha..
kalo malas..jangan haraplah..
~~sorry~~
bende yang kite nak takkan datang macam tuh je..
perlu usaha kalo nak dapatakn sesuatu...
aku taw kat kisas dulu aku malas...so amek sebagai pengajaran..

semalam aku pegi PC Fair...fuhhh~~memang ramai...
tapi bak kate kawan aku...this pc fair..not so grand as the last one..huhu
tapi ade ke aku kesah kan sume tuh??hehe..tak2..
tak banyak sangat belanja semalam..tak sampai RM200 pun..huhu
ingat nak beli external 500gb..tapi pike2 balik...istikharah jap..
then tak jadi beli..save rm300..huhuhu
pegi pc fair nih..memang macam2 dugaan..tergoda iman dan nafsu...heh.
open sane..open sini..memang segalanya open2 belaka lahh..haha
pandai2 jage diri la ea...huhu..

*****************************************************************



Kadang-kadang orang lain tidak tahu apa yang kita rasa...
kita yang merasa pahit manis perasaan yang muncul dalam diri...
kita terpaksa senyum apabila berhadapan dengan orang lain...
terpaksa berpura-pura gembira...
terpaksa menghipokritkan diri...
even hati kita tengah sakit...hanya Allah saja yang tahu..
biar dalam sakit...janji orang lain senang hati..

kita tak boleh buat andaian..apa yang kita rasa sama dengan orang lain...
hati orang lain-lain...kita tak tahu sama ada dia sedang gembira atau sedih...
selidik dulu...perbuatan kita yang kurang adab akan menyinggung hati sahabat kita...

yup..pelbagai orang..so akan muncul pelbagai pendapat...
some says..kita perlu pentingkan diri kita..ourself first...then..others......
but others say... kawan lebih penting...



"tidak sempurna iman seseorang itu apabila die tidak mengasihi sahabatnya sama seperti dia mengasihi dirinya sendiri"-riwayat Bukhari & Muslim.

mana yang patut kita rasa betul..kata hati atau kata Rasulullah SAW...
orang dulu-dulu kata..ikut hati mati...ikut rasa binasa...
ikut Nabi??insyaAllah dan pasti akan terpelihara...
ternyata..hidup ini penuh dengan penuh dugaan dan onak duri...
namun pada si Dia lah tempat untuk kita mengadu segala masalah...
tempat untuk kita meminta..hanya Dia penenang hati...

"hanya dengan mengingati Allah hati kita akan tenang..."





bukan kepada si dia..si dia tak mampu untuk menyelesaikan semua masalah kita...
tapi ada yang kata..si dia adalah peneman tika susah dan senang...
bagaimana pula dengan si Dia???
fikir-fikirkan...

~~~absence makes the heart grow fonder~~~




5 coretan ikhlas oleh kamu:

Annas Alias said...

fuh! seme subjek bleh jwb ngan cemerlang. alhamdulillah, bagus2, afiq makin bagus r skang ni, hehe.

haha, aku rase ade bagusnye ko x beli 500 gb tu. lgpun ko nak simpan ape sampai 500 gb? haha

aku doakan ko berjaya dunia akhirat~

fadhli said...

xde nye..kene usaha gk kn..huhu

ade je bnde nk smpn smpi 500gb..hehe
trimas2..aku doakn ko bahagia di sini dan di akhirat nnti...huhu

farah idris said...

selamat maju jaya utk anda..!!hehehe
igt...setiap ape yg dtg..Allah sdg menguji kamu...jgn cpt bersedih, berputus asa...dekatkan diri dgn Maha Pencipta...
p/s: ak advse ko sbg seorg shabt...hehehe....

fadhli said...

farah

selamat maju dan jaya jug kepada anda yee...hehe

p/s:sahabat ea??waaa...haha..:)

Nadirah Ahmad Azam said...

sape org same yg sokmo update blog tu?